Ne jemi zëri juaj...


Mirëseerdhët në gjirin e Klubit tonë...

Thursday 7 August 2014

AUTOREFUZIM



  VASIL KLIRONOMI
25 poezi nga përmbledhja “Plagë qeramike”


       Vasil  Klironomi është poet nga Saranda dhe ka emigruar këtu e 20 vjet në Greqi. Ka botuar 2 libra me poezi shqip dhe boton në Athinë në gjuhën greke krijimet e veta. Vasili ka punuar shofer në Parkun e mallrave të Sarandës, dhe i magjepsur pas poezisë dhe metaforave, shkruan në kohë të lirë në kabinën e mjetit të vet, duke pritur ngarkimin e qymyrit në Memaliaj. Shkollën e poezisë e bëri kështu, në shoqërinë me ne krijuesit e atëhershëm dhe në vetminë e udhëve të gjarpëruara të jugut, duke i përshkuar ato me fantazinë e tij të ndezur. U rrit si poet në klimën e poezisë joniane. Vasili është vlerësuar nga poetë të njohur grekë, si Kostas Evangjellatos, i cili ka prezantuar librin e tij të fundit në veprimtarinë e organizuar me këtë rast. 25 poezitë e paraqitura këtu janë shkëputur nga përmbledhja e tij: “Plagë qeramike”, të cilat i përktheu në shqip poeti Vangjel Zafirati.
                                                            A. Mato


AUTOREFUZIM

Qiej
zbrazte Zoti në sytë e shumë njerëzve
dhe ndihesha i zemëruar.
Përse të mos jem i bukur, thoshja.
Humbisja në gishtërinjtë e duarve
me veten time fajtor.
Fryhej deti.
Shkumë nxirte ne cepat e buzëve
Thua se desh të më revokonte
Dhe unë në fundin e tij.

Frynte.

Re qe humbisnin udhën më ndiqnin.
Depërtonte lagështira në supet e mia
dhe në shtëpitë për rreth.
Mes përpjekjes për të kuptuar qëllimin,
nata diçka vidhte nga barku i ditës.
Parakalonin silueta të zeza.
Humbisja me zogjtë e natës.

Përemra
            nga buzët e mia kalonin.
Kush kishte bukurinë dhe kush përsosmërinë.
Ai kishte gjithçka, e unë asgjë.
Shikues në ngjyrat e tyre.
Zvarritjen e zërit tim vetëm unë e degjoja.

Përbri
            pisha kish marrë formën e shqiponjës
qe të jetojë.
Pema  kish marrë formën e shqiponjës
të më tregojë.
Ku e gjeti fuqinë,  pyesja,
të mbijë në këtë gurishte?
Me njërin nga gishtat e mi e shënova.

Në detin e hapur,
Anije të ndritëshme
I dorëzoheshin palëvizshmërisë.
Në udhën e tyre kërkoja shënja.
Ishuj artificialë ndërtoja me dallgët
Dhe përsëri humbisja në pallatet e thellësisë.


PERDET E HIJEVE

Në zjarrin që ndeza i shtriva duart,
zemra të futet në harmoni.
Rreth e rrotull
dëborë që zbriste  deri në tëmthin e malit
dhe lisa te zhveshur
që asnjëhere nuk mësova ç’ thonë midis tyre.
Dru të kalbur më trembën me krismat.
Barinjtë të veshur me rroba të gjera,
më thërrisnin
të mos trembem nga të lehurat.
Të keqen ndjekin brënda natës...
Por unë
dëgjoja perdet e natës
                                      dhe një shqiponjë erë,
fë fikur çka më dhuroi Prometeu.
Në erësirë kërkoja  të gjej fener dhe duart e Irinive
                                                                           takoja.
Duke mos ditur sa do t’i rezistoja breshërisë së erës,
për një ndihmë të vekshmi falesha.


NË DITËN TRAGJIKE

U përpoqa  të heq dimbjen
nga sytë e tu të thelluar.
Vura më shumë dëshirë,
eca me hap të lehtë pranë teje.
Fytyrën të ndriçova
duke vënë më një anë
flokët e tua të lëshuara.


TETOR

            Mikut tim poet e piktor  Spiro Llajo

Sot mbyllëm  dritaret dhe shiu me erë
ngjiti në to lule të fishkura, gjethe të verdha.
Si pikturon kështu edhe kjo erë !



PA TITULL

Ka disa poezi
qe shpërthejnë mbi letër
me denesa të qeramikta.
Por, po i pastrove me një penë
ngrë nervin edhe  gostitë me verë
lexuesit te gjithe.
Ka disa poezi
ku nga pena jote duan
të dëgjohet vetëm muzikë  e saj.


KRIMBI I MENDAFSHIT

Lëvizë në gishtin tim tregues
dhe të gjitha  me ngadalë lëvizin rreth meje.
Në sytë e mi surealistë,
dëgjon
çdo tingull.
Mblidhet në krahët e tij
dhe fluturon.

ME GJETHE  DAFINE

Thuaj se është e çmëndur,
thuaj se është një budallalëk
Ajo qe nga ty kërkoj.
Një ditë në shseshin qendror,
I larë, i krehur,
Me përkedheli, me puthje të të çvesh.
Rroba jota e pastër, te këmbet e zhubrosur,
Të jetë ajri që thith trupin tënd.
E ç’domethënë që kalove të pesëdhetë e pesat,
Gjoksi yt mund të mëkojë fëmijë
Sepse unë t’i zbresë tridhjetë.
Trupi yt, trupi yt i drejtë.
Kur kërcen,
Vathët ne vesh dëgjohen
Si këmbana të gëzuara
Dhe kjo ndh qysh atëherë që të dashurova.
Asnjëherë s’të lashë të kërcesh vetëm
Dhe u bëre perëndesha e valles.
Dhe nëse egzistojnë ca vija në fytyrë
I pikturova.
I bëra degë me gjethe dafine,
Të kundërmojë sheshi
Dhe do kundërmojë nga lakuriqësia jote.

DUA TË DI

cila dore kurdis Diellin
qe ta puth.
Sytë qe e ngjiten atje lart të na ndriçojë.
Të puth buzët qe i dhanë ngrohtësi.

SUSAMI

Susam hapu!
Brënda teje
si Diogjeni, të flë në një qyp
Paradokset e Zinonos
e mësimet e Platonit
në një bankë të gurtë,
në orët pa mbarim të ndjek.
Me dy grushte dheu fytyrën të lyej
e  të luaj Aristofanin.
Brënda teje kudo që  shkel, ngjitem tek dashuria.
Susam hapu!
Me antenat e një milingone
të mësoj se deri ku arrin  rrezja ime.
Me rosat e Ezopit
Tek Paktolusi  yt të notoj.
Në pafundësinë e Heraklitit të ruaj
formën time.
Susam hapu!
Tu kushtohem dënesave të tua prej qeramike.

NE FUND MAESTRUA THA

“...që të marrësh pjesë në një orkestër
duhet të kesh udhëtuar me erën
dhe jo vetëm.
Ti kesh rezistuar breshërisë së tyre.
Të kesh parë e dëgjuar lumenjtë
si rezistojnë para se të derdhen ne det.
Të kesh dalluar vijën shumëngjyrëshe
qe vjen pa zhurmë nga thellësitë e qiellit
edhe qendron pingul,
dallueshëm në pentagramin tënd.
Ndryshe, qorazi do t’i biesh veglës sate.”


E  VEJA

Edhe sivjet
e zhytur thellë në hidhërim,
sikur të ketë rënë në gjumë letargjik.
Maj
dhe qendron brënda.
Herë-herë tenton
që kokën të nxjerrë jashtë,
dëgjon botën që qesh
dhe pa shprehje
kthehet në gjëmën e saj.
Ka frikë mos e shikon Dielli
edhe i jep shkëlqim.
Një çast
guxon të mendojë
veten  aty  jashtë
dhe Dielli i vyrtitshëm,
nuk e humbet rastin.
Flutura rrobaqepse
E  veshin me ngjyra.
Në kembë, në të kuqe
si në afreske Minoike,
pikon
            poezi
dhe e ndrojtur, pak e zhveshur,
e ndjeshme
i dorëzohet
një ëndrre me vazhdim.

I SËMURI DINAK DHE KARDIOLOGIA

Brenda nga sytë, i tha, shiko zemrën time!
Dhe ajo pa një organ të thelluar
në formë piramide të përmbysur,
në mes të gjoksit të vendosur,
të ndarë në dy pjesë
me inde muskujsh të vizuar
të karakterizojnë muskujt
qe vareshin nga dëshira e tij dinake.

NXEHJE

Kur më ofendon,
kur më shan parardhësit
kur me krijuesin e dhunës nxin
zemrën time,
kur vazhdon  krimin e urryer
duke kafshuar një nga një
të dyzet vitet tona bashkëshortore,
kur fshehtas më kontrollon xhepat,
kur me thonjtë e tu të mprehta gjakos
fytyrën time të rrumbullaktë e të kuqe,
pendohem qe të dashurova,
pendohem qe shkrova
poezi të freskëta e të ëndërrta për ty,
pendohem që bëra fëmijë me ty,
pendohem qe ekzistoj dhe bëj shoqëri me
 poetë bashëmoshatarë qe janë vetvrarë.


PAS VDEKJES

Iku.
Mirë bëri qe iku.
Aty dikush do gjendet
që t’i flasë
ose kur do flasë ai,
dikush do gjendet
që ta dëgjojë.
Vetëm nëse i është bërë zakon
dhe nuk do dojë
t’i flasë njeri,
ta dëgjojë njeri.

NË PRAG TË DALJES

Mos ndalo tek unë!
Edhe të tjerë të presin.
Lindje e një magjie
e plotë.
Do desha që ti të më udhëhiqje
ashtu si unë dua që të ecë.
Mos ndalo tek unë!
Lëvozhgë e Hënës.
Dëgjo, dëgjo komedi antike,
këtej kaloi mendimi,
pasi nuk e preka,
u dashurua me fëmijtë e mi.
Mos ndalo tek unë!

ZËMËRIM

Çfarë do?
Pozicioni i Diellit apo i Hënës të shqetësoi?
Të ngrita si grua dhe u gjende mbi mua
furtunë.
Kam frikë se në çaste ekstaze
Do i ngjasoj Zotit
Edhe si Zot do të shikoj.


FASHISTJA E VOGËL

Fryu era dhe zogu shtegëtar
u ngatërrua në flokët e saj të ngrehura.
Në çast erdhi një sqifter dhe e coptoi.
Ay veprim kaloi në mëndjen e saj.
E  pamë në sytë e saj, në fytyrën e saj.
Zbriti në zemrën e saj, në stomakun e saj,
  mëlçinë e saj, në zorrët e saj.
U bë e gjitha një egërsirë. Gati të na shqyejë.


SHQETËSIMI I 60-VJEÇARIT

Si flë kështu përmbys
me dy brylat
qe dalin nga jashtë
duke mos mundur të të përqafoj?
Si flë kështu përmbys
me njerin nga gjunjët nga jashtë,
e ngjan me top mesjetar
që më asgjëson.
Si flë kështu ?


VETEM TY
              
Të pres si një liman.
Shikoj e dëgjoj spirancën
qe ti hedh, spirancën qe dëshiroj.
Kaq e pandjeshme  distanca.
I ngarkuar me emocione,
bofor, me ngjyra dhe të tjera,
të padukshme,të parëndësishme,të pakta
ku për mua janë shkëndia.
Të pres.
Dëgjoj tingujt e zërit tënd
dhe lotë gëzimi e padurimi
dridhen në nofullën time,
lotë qe vetëm ti mund ti dallosh.

MAGJISTAR I DETIT

Jam magjistar i detit.
Para se  të eci, mësova të notoj.
Më hidhte vëllai nga guri i madh
dhe pulbardha
më shoqëronin, era të mos më prekte.
Mellanurë
hapnin rrugën, në fundin e detit mos vritesha.
Në ujrat e kaltëra,
sparot më pastrojnë lëkurën,
supjetë kalojnë sipër përkedhelitë.
kur i mungoj, një oktapod shtrin këmbën
dhe ngjit tek unë venduzat.
Në thellësitë e syve të mi
një sinagridhë nuk mundem që ta qetësoj.
Sa herë rrezikoj,
është gati të dalë e t’i coptojë.
Ngjala, shpresa të përdredhura,
vijnë nga lumenjtë,
në thellësitë e syve të mi të lindin.
Siç ju thash jam magjistari i detit.
Me një kupi valët përkëdhel
edhe ato bien në këmbët e mia.
Me një vel acaroj erërat
edhe ato përgatisin furtunat.
Mbi një dërrasë kërcej rrok
edhe delfinët shikojnë me kërsheri.
Në llëret e mi, në trupin tim
kam pikturuar jashtëtokësorët.
Jam magjistari i detit.

TAKIM ME VDEKJEN

E takova në Saltzburg,
jashtë kishës katolike.
Duart  e tij ishin të ngrira.
Qoftë e në metal, e takova.
Kishte në fytyrën e tij, erësirë të pa përshkruar
 ne perëndimin e njerëzve ngjitur.
Ah sikur të kishte sy, një grusht me yje të hidhja.
Hajde, më thoshnin fëmijtë,
ka kaq muze, kemi për të parë kaq shumë
dhe i ndiqja  duke u dridhur.
Ndërsa festungsban ngjitej në kështjellë,
shtrëngova dy duart e Elenit dhe e pyeta:
Të kam thënë se vetëm vdekja do na ndajë ?

DEGA

Degën qe vodhe nga hardhia ime
do ta fshehësh, për sa kohë ?
Do ta shartosh.
Mbreti i frutave brënda vitit,
do ngjitet në muret e shtëpisë tënde,
do hapet mbi tjegulla.
Hardhia e shenjtë do të mbështjellë në gjethe,
pastaj vilat do lidhen,
kokrat do marrin ngjyrë,
mbi çatinë tënde do piqet ëndrra ime,
po ti, çdo bësh ti? E di çdo bësh.
Ti do vazhdosh,
të këputësh rrushin
do ta mbyllësh në fuçi të bëhet musht
dhe kur vera do ulet brënda meje,
me një kanatë do mbushes bukuri
qe unë kaq dorëlëshuar do mundja të të jipja.
Të të them!
Do të thërras dhe Apollonin
qe këndon vetëm me liren e tij,
në çastin qe ti pi vetëm lëngun tim çudibërës.

 NË EPOKËN TONË

Fatkeqësishtë u linda në një epokë
ku edhe bodrumet pjellin frikë.
Një shkrepje arme si paralajmërim më mbyll gojën
dhe kjo, sepse nuk mundem që ta përballoj.
Në epokën tonë çdo politikan hajdut
mund të futet brënda meje
në momentin qe flë dhe ëndërroj.
Gjatë ditës të më vjedhë ëndrrat.
gjatë ditës të më vjedhë hapat,
qe të mos mbërrij kurrë në destinacion.
Në kohë,
larg nga të parët e mi
gjithnjë e më rrallë dal në rrugë.
Nuk ndihem mirë.
Fatkeqësisht u linda në një epokë
ku e vërteta nuk ka vlerë.
Çka më e thjeshtë se të thuash të vërtetën.
të ma thuash në vesh si një përrallë
në momentin që më kanë shqyer,
në momentin që nuk ndihem njeri.
Për derisa e di se
nuk mund të më çosh atje ku dëshiron,
përse merr në duar megafonët.
Nuk më mjafton dëshira jote e mirë.
Dua diçka më të vështirë, krijuese
që të më sjellë kënaqësi,
të vetflijohem duke ditur se dikush tjetër
do mbërrijë në destinacionin tim.
Dua të papengueshmen.


DESHIRA IME E FUNDIT

Më thonë se pas vdekjes të gjitha mbarojnë.
Vyshkesh, tretesh, bëhesh dhe.
Në rregull.
Por unë në jetën time kam disa vlera.
Isha tërheqës, i mahnitshëm, i bukur.
të gjithëve  ju pash me dashamirësi.
Në çdo gjë tregova per ju  personalitet.
Prandaj dhe kur të iki, dua,
të paktën qoftë e për një çast, të mbani zi për mua
Nëpërmjet një kënge,
Ose nëpërmjet një të qeshure apo një loti.
Të vendosni në xhepin e vogël të xhaketës,
një lule për mua
dhe sado e pabesueshme që dëgjohet, ju jap fjalën se do
ribëj veten time ne dhe të lehtë, pjellor
qe të mbij për ju diçka e bukur.

No comments:

Post a Comment